2012. július 25., szerda

AUTENTIKUS Personal Branding

Personal Branding. Az egyik legnagyobb buzzword manapság. Sokan beszélnek, sokan írnak és sokan KIABÁLNAK róla. Honlap, blog, LinkedIn, facebook, twitter, konferenciák, publikációk, DM levelek, stb. Stratégiailag megtervezett PR kampányok, annak megismertetésére, amit a világ elé szeretnénk tárni. Aki a szemünk előtt vagy a postafiókunkban van, nap mint nap, arról többet beszélünk, többet keressük meg lehetőségekkel. Ez igaz cégek között, és cégen belül is.
Az unalomig ismételt meghatározás Jeff Bezos-tól a személyes márkáról: „a személyes márka, az, amit az emberek mondanak – és tegyük hozzá gondolnak – rólunk, miután kiléptünk az ajtón” igazsága maradandó, ugyanakkor, sok vezetőnek okoz álmatlan éjszakákat, hogy megtudja, igazán mit gondol róla környezete.
Miért fontos tudni, hogy mit gondolnak rólunk, mint vezetőről? Egyre több cég kezdi felismerni, hogy vezetői belső szolgáltatók. Márpedig az észlelés a valóság, a mások valósága rólunk, különösen a szolgáltatások terén. A fejünkben lévő szándékot csupán mi ismerjük, környezetünk tagjai a tetteink értelmezése, észlelése alapján ítélnek és reagálnak ránk.
A Coaching Határok Nélkül sorozat keretében Jos Velthuis, a Krauthammer holland CEO-ja pontosan erről a jelenségről tartotta workshopját, hogy segítsen a vezetőknek, és a vezetők coachainak abban, miként befolyásolják tetteikkel és hozzáállásukkal környezetük véleményét, és ezzel azt a ’buy-in’-t is, amely szükséges a vezetői szolgáltató tevékenység sikerességéhez.

Valódi érték, vonzó tálalás

Susan Cain a 2012-es TEDx Global konferencia hetének egyik legsikeresebb előadását adta az introvertáltak erejéről, megemlítve Gandhit és Lincolnt – többek között -, akiknek természetétől messzebb nem is állhatott volna, hogy kiálljanak egy tömeg elé beszélni. Mégis, amikor ezek a vezetők kiálltak, nekiálltak a tömegek mozgatásának, azokban a pillanatokban őket a történelmi pillanat felismerése, s nem a saját egójuk vezérelte, és ezáltal lenyűgöző mobilizáló hatást tudtak tenni a környezetükre.
Miért? Valódi üzenetük volt, manapság üzleti körökben azt mondanánk valódi hozzáadott érték tört elő belőlük, és kereste megnyilvánulási formáját, nem pedig fordítva, azaz a már kialakult kommunikációs csatornákat megtölteni valamilyen, akármilyen tartalommal, amit ma oly gyakran tapasztalunk.
Az autentikus, hiteles vezetőt nem önmaga, hanem mások fogják annak kikiáltani, és fogják „kézről-kézre adni” a szervezeten belül és kívül, mert megismerhető, szolgálja környezetét és üzenete – még ha személyes példákat tartalmaz is – másokról, és másoknak szól.
Jost, 6 éve ismerem. Ő az, akit egy családi nyaralás közben felhívsz, mert szükséged lenne egy ügyfélnél 1-2 ötletre, visszahív fél óra múlva, mondván, „befejeztük a családdal a reggelit, a Tiéd vagyok, miben segíthetek?”. Ő az, aki a 300 fős belső céges találkozókon, eléd megy, hogy üdvözöljön, legyen bár több szinttel feletted a hierarchiában. Ő az, aki váratlanul és a legjobbkor konfrontálja a jelenlévőket, és ő az, aki először jelenti be nagy plénum előtt, ha a menedzsment valamit elbaltázott, és azt miként fogja orvosolni.
Érdemes tehát vezetőként (is) elkerülni a pr bohócságot, hogy kétes hozzáadott értékű, ihlet nélküli tartalmat juttassunk el gyakran és nagy tömegeknek (ha már lopunk, lopjunk úgy, mint egy művész), vagy a sértett zsenit, azaz, hogy értékes tartalmat tartunk vissza magunkból, mondván engem „nem kérdeztek”. Ássunk inkább le – a mindegyikünkben meglévő – valódi, jelentős tartalmakig, és tegyük találékonyan széles körnek vonzóvá, hogy előrevigye környezetünket. Találjuk meg Steve Wozniak innovatív ötleteit önmagunkban, és tálaljuk Steve Jobs módján a világ számára!

Sokan ott voltunk 2012. április. 13-án Coaching Határok Nélkül következő workshopján, és tettünk együtt egy lépést személyes márkánk autentikus építése felé!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése